Casting – WICKED
PRZESŁUCHANIA ARTYSTYCZNE
Poniżej publikujemy listę osób zaproszonych do drugiego etapu, który odbywać się będzie dniach 16, 17, 23 i 24 września oraz harmonogram na dni 16 i 17 września.
LISTA NR 1 – WSZYSCY ZAPROSZENI DO II ETAPU
LISTA NR 2 – HARMONOGRAM 16-17.09
Prosimy o zapoznanie się obiema listami. Pierwsza zawiera kody WSZYSTKICH Kandydatek i Kandydatów zaproszonych do II etapu – znajdują się tam zarówno tancerki/tancerze jak i aktorki/aktorzy. Druga lista to szczegółowy plan przesłuchań w dniach 16 i 17 września 2024.
UWAGA: Kandydatki/Kandydaci, którzy odnajdą swoje kody na Liście nr 1, ale nie na Liście nr 2 (czyli nie zostali uwzględnieni w harmonogramie na 16 i 17 września), zaproszeni zostaną na dzień 23 lub 24 września. Szczegółowy harmonogram tych dni podamy 19 września do godz. 12:00.
Po prezentacji wokalnej Aktorki/Aktorzy mogą zostać dodatkowo poproszeni o wykonanie zadania choreograficznego. Komisja Artystyczna będzie o tym informowała na bieżąco. Prosimy zatem o zabranie ze sobą wygodnych kostiumów i obuwia do ćwiczeń.
Przesłuchania prowadzone są na podstawie procedur opisanych w Regulaminie przesłuchań do zespołu artystycznego musicalu „Wicked”
O MUSICALU
„WICKED’” to amerykański musical z muzyką i tekstami piosenek Stephena Schwartza według libretta Winnie Holzman. Polska premiera na Dużej Scenie Teatru Muzycznego ROMA odbędzie się wiosną 2025. Musical „Wicked” pokazany zostanie w polskim przekładzie w tzw. wersji non-replica, czyli takiej, która nie powtarza rozwiązań z oryginalnej inscenizacji nowojorskiej. Przesłuchania do poszczególnych ról oraz do zespołów wokalno-aktorskiego i tanecznego odbędą się wkrótce. Szczegóły zostaną podane w najbliższym czasie.
Światowa premiera „Wicked” miała miejsce 30 października 2003 roku w Gershwin Theatre na nowojorskim Broadwayu. Tytuł ten jest tam grany nieprzerwanie do dzisiaj. Z liczbą blisko ośmiu tysięcy przedstawień „Wicked” znajduje się na 4. miejscu listy najdłużej prezentowanych na Broadwayu musicali wszech czasów (pierwsza trójka to „Upiór w operze”, „Chicago” i „Król lew”). Z kolei premiera „Wicked” na londyńskim West Endzie odbyła się w roku 2006 i również tam musical „Wicked” pokazywany jest do dziś (ponad sześć i pół tysiąca przedstawień). Tytuł ten wystawiano także w wielu krajach świata, m.in. w Japonii, Korei, Hiszpanii, Australii i Niemczech, Meksyku i wielu innych.
Fabuła musicalu opiera się na powieści Gregory’ego Maguire’a z roku 1995 pt.: „Wicked – Życie i czasy Złej Czarownicy z Zachodu”, która z kolei inspirowana była klasyczną książką Franka Bauma z 1900 roku „Czarnoksiężnik z krainy Oz”. Musical „Wicked” opowiada historię, która dzieje się jeszcze przed wydarzeniami opisanymi w książce Bauma. Głównym wątkiem narracyjnym jest przyjaźń między dwoma młodymi kobietami: Elfabą, która później będzie znana jako Zła Czarownica z Zachodu i Glindą, która zasłynie jako Dobra Czarownica z Północy. Cała historia pokazana jest właśnie z ich perspektywy. Fabuła odnosi się do stereotypów w postrzeganiu dobra i zła, jest też pretekstem do poniesienia kwestii relatywizmu ludzkich zachowań, hipokryzji, braku akceptacji dla odmienności oraz tematów związanych z przyjaźnią, miłością, władzą i manipulowaniem opinią publiczną.
ROLE
Poszukujemy osób do ról głównych, zespołu wokalno-aktorskiego oraz zespołu tanecznego, które na Dużej Scenie Teatru Muzycznego ROMA wystąpią w pierwszej polskiej inscenizacji musicalu „Wicked”. Premiera planowana jest na wiosnę 2025 roku.
UWAGA:
1. Podczas przesłuchań Kandydatki i Kandydaci mogą zostać poproszeni o wykonanie tylko fragmentów utworów i scen spośród wymienionych poniżej dla poszczególnych postaci.
2. Utwory oraz sceny dialogowe należy wykonać z pamięci.
3. Kandydatki i Kandydaci wykonują wymienione poniżej utwory wokalne, ale skala ich głosu może zostać dodatkowo również sprawdzona przy instrumencie.
4. Podczas przesłuchań teatr zapewnia akompaniatora lub podkład muzyczny oraz udostępnia poniżej pliki dźwiękowe z podkładami muzycznymi i zapis nutowy, aby ułatwić Kandydatkom i Kandydatom odpowiednie przygotowanie.
5. Udostępnione poniżej pliki dźwiękowe, nutowe i tekstowe przeznaczone są wyłącznie na potrzeby przesłuchań – ich kopiowanie i rozpowszechnianie jest ZABRONIONE.
GŁÓWNE POSTACI:
ELFABA: wiek 20-35 lat. Poszukujemy aktorki z mocnym głosem musicalowym o szerokiej skali i dysponującej znakomitym warsztatem dramatycznym.
I etap przesłuchań:
– fragment nr 2 z utworu „Kpić z grawitacji” („Defying Gravity”)
– partia Elfaby z fragmentu duetu „Na dobre i na złe” („For Good”)
Kpić z grawitacji Fragment nr 2 (od t. 158) – Casting
Na dobre i na złe (t. 29-52) – Casting
KPIĆ_Z_GRAWITACJI_FRAGMENT_NR_2_ELFABA_podkład_casting
NA_DOBRE_I_NA_ZŁE_ELFABA_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– „Dopóki cię mam” („As Long As You’re Mine”) w duecie z wybranymi kandydatami do roli Fijera
– fragment nr 1 z utworu „Kpić z grawitacji” („Defying Gravity”) w duecie z wybranymi kandydatkami do roli Glindy
– ewentualne ponownie wykonanie utworów lub fragmentów utworów z I etapu
– sceny dialogowe
Dopóki cię mam – Casting
Kpić z grawitacji Fragment nr 1 (t. 38-119) – Casting
DOPÓKI_CIĘ_MAM_ELFABA-FIJERO_podkład_casting
KPIĆ_Z_GRAWITACJI_FRAGMENT_NR_1_ELFABA-GLINDA_podkład_casting
WICKED – SCENA DIALOGOWA – CZARODZIEJ-ELFABA
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-FIJERO
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-FIJERO 2
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-GLINDA
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-GLINDA 2
WICKED – SCENA DIALOGOWA – NESSAROZA-ELFABA
GALINDA/GLINDA: wiek: 20-35 lat. Poszukujemy aktorki dysponującej głosem musicalowym, a jednocześnie swobodnie operującej techniką klasyczną – z doskonałym warsztatem aktorskim oraz vis comica.
I etap przesłuchań:
– fragment z „Wstęp” („Opening”)
– całość utworu „Wzięcie mieć” („Popular”)
Wstęp (t. 74-99) – Casting (vp)
Wzięcie mieć – Casting
WSTĘP_GLINDA_podkład_casting
WZIĘCIE_MIEĆ_GLINDA_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– partia Glindy z fragmentu nr 1 utworu „Kpić z grawitacji” („Defying Gravity”) – w duecie z wybranymi kandydatkami do roli Elfaby
– ewentualne ponownie wykonanie utworów lub fragmentów utworów z I etapu
– sceny dialogowe
– sprawdzian ruchowo-choreograficzny
Kpić z grawitacji Fragment nr 1 (t. 38-119) – Casting
KPIĆ_Z_GRAWITACJI_FRAGMENT_NR_1_ELFABA-GLINDA_podkład_casting
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-GLINDA
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-GLINDA 2
WICKED – SCENA DIALOGOWA – GLINDA-FIJERO
FIJERO: wiek 20-35 lat. Poszukujemy aktora z charyzmatyczną prezencją sceniczną, mocnym pop-rockowym głosem i bardzo dobrymi umiejętnościami tanecznymi.
I etap przesłuchań:
– całość partii Fijera z utworu „Dopóki cię mam” („As Long As You’re Mine”)
Dopóki cię mam – Casting
DOPÓKI_CIĘ_MAM_ELFABA-FIJERO_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– „Dopóki cię mam” („As Long As You’re Mine”) w duecie z wybranymi kandydatkami do roli Elfaby
– sceny dialogowe
– sprawdzian ruchowo-choreograficzny
Dopóki cię mam – Casting
DOPÓKI_CIĘ_MAM_ELFABA-FIJERO_podkład_casting
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-FIJERO
WICKED – SCENA DIALOGOWA – ELFABA-FIJERO 2
WICKED – SCENA DIALOGOWA – GLINDA-FIJERO
MADAME MASKUDNA: wiek ok. 50 lat. Poszukujemy aktorki z doskonałą techniką wokalną i świetnym warsztatem aktorskim.
I etap przesłuchań:
– fragment utworu „Czarodziej i ja” („The Wizard and I”)
– fragment utworu „Zaprawdę” („Thank Goodness”)
Czarodziej i ja (t. 1-20) – Casting
Zaprawdę – cz. II (t. 43a-66) – Casting
CZARODZIEJ_I_JA_MADAME_MASKUDNA_podkład_casting
ZAPRAWDĘ_MADAME_MASKUDNA_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– ewentualne ponownie wykonanie utworów lub fragmentów utworów z I etapu
– sceny dialogowe
WICKED – SCENY DIALOGOWE – MASKUDNA
WICKED – SCENA DIALOGOWA – MASKUDNA 2
CZARODZIEJ: wiek ok. 50 lat. Poszukujemy aktora z doskonałym wyczuciem swingu i broadwayowskiego stylu musicalowego.
I etap przesłuchań:
– „Sentymentalny pan” („Sentimental Man”) – całość
– „Wielki Oz” („Wondeful”) – całość
Sentymentalny pan – Casting
Wielki Oz – Casting
SENTYMENTALNY_PAN_CZARODZIEJ_podkład_casting
WIELKI_OZ_CZARODZIEJ_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– ewentualne ponownie wykonanie utworów lub fragmentów utworów z I etapu
– scena dialogowa
– sprawdzian ruchowo-choreograficzny
WICKED – SCENA DIALOGOWA – CZARODZIEJ-ELFABA
NESSAROZA: wiek 20-35 lat. Poszukujemy aktorki o wyrazistym głosie musicalowym i doskonałym warsztacie dramatycznym.
I etap przesłuchań:
– fragment utworu „Zła Czarownica ze Wschodu” („Wicked Witch of the East”)
Zła Czarownica ze Wschodu (t. 114-129) – Casting
ZŁA_CZAROWNICA_ZE_WSCHODU_NESSAROZA_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– ewentualne ponownie wykonanie utworów lub fragmentów utworów z I etapu
– sceny dialogowe
– ewentualny sprawdzian ruchowo-choreograficzny
WICKED – SCENA DIALOGOWA – BOQ-NESSAROZA
WICKED – SCENA DIALOGOWA – NESSAROZA-ELFABA
BOQ: wiek 20-35 lat. Poszukujemy aktora dysponującego znakomitym głosem musicalowym oraz świetnym dramatycznym i komicznym warsztatem aktorskim.
I etap przesłuchań:
– fragment utworu „Marsz tropicieli Czarownicy” („Marsz tropicieli Czarownicy”)
Marsz tropicieli Czarownicy (t. 15-26) – Casting
MARSZ_TROPICIELI_CZAROWNICY_BOQ_podkład_casting
II etap przesłuchań:
– ewentualne ponownie wykonanie utworu lub utworów z I etapu
– fragment sceny dialogowej
– sprawdzian ruchowo-choreograficzny
WICKED – SCENA DIALOGOWA – BOQ-NESSAROZA
ZESPÓŁ WOKALNO-AKTORSKI
Poszukujemy wszechstronnych aktorek i aktorów dysponujących znakomitą musicalową techniką wokalną, doskonałymi umiejętnościami aktorskimi oraz świetną koordynacją ruchową i swobodnie czujących się w różnych stylach tanecznych.
I etap przesłuchań:
DLA PAŃ do wyboru JEDEN z wyżej wymienionych utworów przeznaczonych dla dowolnej roli kobiecej.
DLA PANÓW do wyboru JEDEN z wyżej wymienionych utworów przeznaczonych dla dowolnej roli męskiej.
Uwaga: odpowiednie pliki nutowe oraz podkłady muzyczne znajdują się powyżej przy poszczególnych rolach.
II etap przesłuchań:
– zarówno dla PAŃ jak i PANÓW: jeden z utworów, który nie był prezentowany przez Kandydatkę/Kandydata w pierwszym etapie (z podanych powyżej do wyboru)
– sprawdzian ruchowo-choreograficzny
ZESPÓŁ TANECZNY
Do zespołu tanecznego poszukujemy wszechstronnych tancerek i tancerzy, o technice tanecznej cechującej się wysokim, profesjonalnym poziomem, charyzmatycznych, o dużej dynamice ruchu, umiejących pracować w grupie.
Wstępna selekcja w pierwszym etapie przesłuchań odbędzie się na podstawie aktualnych FILMÓW WIDEO zarejestrowanych na potrzeby castingu do musicalu „Wicked” i nadesłanych do dnia 25 sierpnia br. Tancerki i tancerze zobowiązani są przygotować choreograficznie jedną kombinację taneczną trwającą minimalnie jedną minutę a maksymalnie dwie minuty, w dowolnej stylistyce, prezentującą możliwości techniczne i unikatowe umiejętności tancerki/tancerza. Mile widziane są umiejętności akrobatyczne. Prosimy o nagranie imienia i nazwiska Kandydatki/Kandydata na początku filmu.
W kolejnym etapie przesłuchań w siedzibie Teatru Muzycznego ROMA w dniu 16 września tancerki i tancerze odtworzą układ choreograficzny zaprezentowany przez choreografa.
Do zobaczenia na przesłuchaniach w Teatrze Muzycznym ROMA.