Biogram archiwalny
Kostiumolog i grafik. Absolwent Wydziału Grafiki Warsztatowej Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi (1983). Pracuje jako projektant i współpracuje przy realizacji kostiumów dla filmu i teatru, m.in. „Przypadki miłosne Baltazara Kobera”, „Kanclerz” i „Żelazną ręką”, „Borys Godunow”, „Błękitna nuta” i „Szamanka”, „Szwadron”, „Kiler”. Projektował kostiumy do produkcji J. Hoffmana „Ogniem i mieczem”, do „Quo Vadis” J. Kawalerowicza, był także współtwórcą kostiumów teatralnych do spektakli w reżyserii K. Nazara „Wesele” w Teatrze Powszechnym i „Ksiądz Marek” w Teatrze Telewizji oraz do „Ryszarda III” w reż. H. Boukołowskiego. Ma w dorobku kostiumy do filmów dla młodzieży, m.in. „Maszyna zmian II” i „Jacek” (reż. A. Maleszka) oraz „Spona” (reż. W. Szarek). Był współtwórcą kostiumów do amerykańskiego filmu „Ostatni smok”. W Teatrze Wielkim w Warszawie wraz z M. Tesławską przygotowywał kostiumy do „Strasznego dworu”, „Madame Butterfly” oraz do „Otella”. Jako grafik jest autorem wielu wystaw w kraju, a także za granicą: we Francji, w Hiszpanii, Japonii i USA. Przygotował kostiumy do produkcji operowych, reżyserowanych przez M. Trelińskiego – „Damy Pikowej” w Staatsoper Unter Den Linden i w Operze Narodowej w Warszawie oraz do „Andrei Chéniera” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Waszyngtońskiej i warszawskiej Operze Narodowej. W 2005 roku przygotował kostiumy do „Madame Butterfly” dla Teatru Maryjskiego w Sankt Petersburgu, a w roku 2006 scenografię dla Opery Narodowej do wieczoru baletowego „Szymanowski i taniec”. Jest autorem kostiumów do filmów „Stara Baśń” (2004), „Palimpsest” (2006), „The Coureageous Heart of Irena Sendler” (2009). Tworzy także kostiumy do popularnych seriali, m.in. „Pitbull”, „Prawo miasta”, „Twarzą w twarz”, „Ojciec Mateusz”, „Klub szalonych dziewic” (2010).
Udział w spektaklach:
Upiór w operze
Kostiumy
Les Misérables
Kostiumy
Ale musicale!
Kostiumy